the day i say 'i do'

我一直都说 你不是个浪漫的人
你没有花心思让我们的爱情 偶尔来个火花或是惊喜什么的
所以我一直威胁你 如果没有浪漫的求婚没有精心设计的桥段
我那句 “我愿意” 不会轻易说出口
虽然心里是非你不嫁
女人嘛就是爱口是心非

我虽然很期待这一天的到来
但嘴里说你要真的准备我才好求
心里却是到底还要多长的时间来准备
女人嘛还是要有点矜持

这五年我除了感恩还是感恩
上帝他关了一扇门终会开另一扇给你
从小对婚姻没什么期待,
男人不是好东西已经在我心里变成一个事实
妈妈从小就灌输做女强人靠自己最实际 变成我在二十岁以前的方向
但是在一次家庭问题中上帝要我看到
我?靠自己? 不可能!的真相
钱?人?也解决不了的事
那时我看到我的渺小
我投降

我感恩上帝安排了这样的事让我认识祂
也在我最脆弱的时候认识你 让我有个肩膀可以依靠
这一路走来也算是我们人生很大的转折 改变
还有上帝塑造了今天的我们
对感情还有婚姻的看法
让我们踏上今天这一步

还记得刚踏上旅程第二天
就湿了眼眶传了 封短讯跟你说
i will not travel without you anymore
虽然过后要假死装坚强

没想到第五天那走廊上挂满我的成年老照还有带路花瓣真的把我吓死了
你既然出现了。

你既然暗中计划这一切来破坏 我们原本平淡的旅程
这一次我也失策了 你每次所谓的惊喜都被我一一识破
就连我的好友也叮咛
唯独这一次
惊喜真的是惊喜

这应该是我第一次被惊喜感动到哭
你赢了
当然真正哭的原因是你的那番话

真正的感动是你这样一个含蓄的人
竟然敢在别人面前说这么肉麻的话

你这样一个不是很大胆的人
竟然大老远来到人生地不熟的地方到处找花店买气球

你这样精打细算的人做了这么多的奢侈的安排
却义无反顾的说这一切都是值得的

我不完全是因为你做的这些事而说我愿意
而是我本来就打算要嫁给你
我只是固执的要一点点美好特别的回忆

因为你
台湾不会只是我曾经来过旅游的国家
而是拥有了我们特别回忆的地方
虽然没有奢华的装配
但你的心意我完全收到

谢谢你 因为你我可以很任性的说我不做工
因为你我体会到可以有人这么疼爱这么在乎自己的感觉

那一天我没有想象中那美美的连身洋装也没有美美的妆发
只有走了一整天疲累的身躯还有沾满汗臭味的衣服
但你却说这在你眼里看为最真实的我
在你面前我从来不需要掩饰自己。。
其实那天我没有说我愿意我只是流泪到说不出话来猛点头。。

现在的我不要做什么女强人 不想靠自己
我什么大志都没有
只想嫁给你 做你的小女人
共同建立荣耀神的小家庭

你连本来就不是很熟 的弟弟都买通了
谢谢弟弟还有所有配合你的全部人

接下来要开始做筹备的工作
很贪心的我什么东西都想要自己来
也很感谢神我这样的工作能允许我有时间来策划
今天我把这个回忆写下
一是纪念二是提醒曾经那么想要嫁给你,哈哈 。。

thanks for all the comments in my last post :) you girls made my day
i gave everyone a number
1.yvonne 2.ketty 3.catherine 4.yvon 5.zoey 6.fifiona 7.suelynn 8.eva 9.joslyn
10.Evangeline 11.joyce 12. sweetigem 13.joleen 14.desiree 15.fuiyen 16.anisa

and random.org pick lucky number 10
Evangeline as the souvenir owner..congrats my dear
email me ya..:)

58 comments:

  1. You're a lucky one kim. Congrats :)

    ReplyDelete
  2. Awwe i dont read chinese :( Anyway congrats hunn ♥

    ReplyDelete
  3. Congrats kim! So happy for you! May god bless you and your future family! ^_^

    ReplyDelete
  4. Congratz kim, feel happy for you:)

    ReplyDelete
  5. 恭喜KIM!:D 我在我六月的Phuket trip也收到同样的惊喜,所以我完全能感受到你心里会有的那种激昂和感动!
    能遇到义无反顾爱自己的男人不容易,我们都是幸运的。。
    虽然不认识你,但你要幸福哦!:)

    ReplyDelete
  6. havent been commenting in a while! so touched reading this post, Kim. so happy for you. may His blessings follow you both always. xo

    ReplyDelete
  7. oh..sweet one..congratulation..你很幸福...=)

    ReplyDelete
  8. owh..so touched..i hope my boyfriend will do something special like this to me..cause he's also a shy and not romantic person..anyway..so happy for u..congrats ya ^^

    ReplyDelete
  9. so sweet!! and i reading this during office hour make me wanna cry as well T.T

    congrats and god bless throughout the wedding planning :)

    ReplyDelete
  10. Awwww.. so sweet. A BIG BIG BIG CONGRATS to u dear~ It is a very nice and touching blog post.

    ReplyDelete
  11. Congrats! So sweet. Wish you and your bf happy forever =)

    ReplyDelete
  12. be happy always. congrats! :)

    ReplyDelete
  13. 很感动!~ 我和你一样,那天我也是流着泪猛点头嘴里说不出我愿意.. :')
    Congrats to you babe. Wish you happy always"~ :D

    ReplyDelete
  14. Congratulation!! Like this post much! :D

    ReplyDelete
  15. so romantic and touching...congratulation to you...wish you happy forever..cheers :)

    ReplyDelete
  16. congratz!!! 很替你开心!!
    be happy pretty dear =D

    ReplyDelete
  17. Another bride!!! Wooohoo!! congrats!! So happy for you! :D

    ReplyDelete
  18. OMG kim!! *screammm* Congratulations!!!!
    ^________^ looking forward for your wedding post then~ hehe

    ReplyDelete
  19. awww. so sweet! congrats! (; <3 没有什么比跟自己最心爱的人结婚更幸福了 要幸福哦!<3

    ReplyDelete
  20. i cant read chinese! :( i wanna know!

    ReplyDelete
  21. Aww, congratulations kim! So sweet and touching.

    I guess he has planned this very long ago and at last he really gave u a real surprised successfully. Wish both of u have a nice wedding and be a happy family in the future.

    And i hope u will still continue ur (reverie blogshop) business. Ur clothes are really nice! =)

    ReplyDelete
  22. 好喜欢这个post,容许我再comment一次。好浪漫啊,羡慕你。祝你们幸福快乐!

    ReplyDelete
  23. Super sweet. I can't read chinese, but those pics already speak a thousand words. Congrats dear Kim. :)

    ReplyDelete
  24. Congratulation Kim♥Stay happiness! :))

    ReplyDelete
  25. CONGRATULATION! So happy for both of you :) Have teary eyes reading your post. 我知道你一定会很幸福的 :)

    ReplyDelete
  26. omgggggg.... although i can't read a single word but CONGRATULATIONS!!!!!! so happy for u.. and i'm sure u'll be one pretty bride!!! :D

    ReplyDelete
  27. 真的真的发自内心的替你高兴!!!上帝很爱你们!!!

    ReplyDelete
  28. Congratulation!!! Happy for you ;) Read til I almost shed in tears..

    ReplyDelete
  29. woot! OMG so touching! i read every single word!
    am so happy for you my dear! you are the so happiness! ney you better continue supply her endless happiness ok!promise!

    ReplyDelete
  30. ok, out of curiosity, i googled for a translation site. CONGRATS once again!!! i'm so touched.... :~)

    ReplyDelete
  31. have been readng your blog for quite some time edi, 1st time commenting right here :) anyhow,CONGRATZ KIM! :) u're blessed that u found your mr.right! so happy to see that.

    ReplyDelete
  32. 好特别的求婚地点哦....不过祝你们幸福快乐....恩恩爱爱哦~:)虽然我们不认识....但我是真心祝福你们的~:)

    ReplyDelete
  33. Congratsss Kim!!! so sweet n Lovely couple!!!
    祝你们幸福哦!! ^^

    ReplyDelete
  34. deAR Kim n Ming, so happy for u... Ming,u r blessed to have a pretty n sweet n 小鸟依人 Kim as wife; Kim, u r blessed too to have a handsome n 忠厚老实 Ming as husband... 筹备婚礼顺利~=)Enjoy everyday that the god has made for U2.

    ReplyDelete
  35. OMG CONGRATULATIONS LOVE! I want to grab a pillow and cry.. T__T So touched! <3

    ReplyDelete
  36. This is my most favourtie post of your blog dear.Congratz anyway!

    ReplyDelete
  37. woah Kim!! Congratulation!!
    long time didn't see ur blog, today i open it and it's surprised me. it's so touching! you are so blessed! although i can't read mandarin, but the pics says it all.. congratulation for both of you guys. :')

    ReplyDelete
  38. woohoo.. C.Ming... good job!! xD
    congratulation to u n C.Ming... yea~ so touching la!! T^T

    ReplyDelete
  39. Oh My God!!! Kim, congratulations!!!!!!! Awwww~~~ sweet to max!!!!! I'm feel so warm and touch while reading this post~ (T ^ T)
    Kim, 真的真的很替你高兴!太好了,你终于和心爱的人携手迈进人生另一阶段!我由衷地祝福你们永浴爱河哦!!!我的天啊,你们真是棒呆了!!赞赞赞!v(^_^v)♪♪(v^_^)v
    要永远幸福哦~ <3 <3 <3

    ReplyDelete
  40. 恭喜你!!
    with you all the best and God bless you :D

    ReplyDelete
  41. wow wow wow
    congratulations Kim~~~
    haha~~~May GOD bless you

    ^^

    ReplyDelete
  42. I was so touched reading your post. I feel really happy for you even though i dont know you. May you have a happy life ahead! Congratz! :)

    ReplyDelete
  43. Congratz Kim! May you two live happily ever after ^^

    ReplyDelete
  44. KIM!! Why no translation in English? :(
    Congratulations anyways! :D

    ReplyDelete
  45. Very sweet and congrates Kim. 要幸福哦^^

    ReplyDelete
  46. i dont read chinese, but congratz to youu..<3

    ReplyDelete
  47. just an anonymous reader of yours but i am so happy for you!! congratulations and may God bless this marriage of yours, continue to glorify His name even as a married lady! =))

    ReplyDelete
  48. 好久没来你家了。
    这是一篇让人读了也会感觉到幸福的post。
    真心,祝福你和他。
    在主的恩典里,真爱的存在一定能长久。
    把一首“爱的真谛”送给你们。 :)

    ReplyDelete
  49. 还记得我吗? BOE的男友!!

    恭喜你们!
    在这里祝你们永远恩爱,白头偕老!

    看了你post的短文,很感动。祝福你和他!
    也希望下个的我向她求婚时不会给她一一的识破咯!! >.<

    ReplyDelete
  50. I'm a bit late but I just realised I didn not comment in this post! Ahhh. Congrats again and again <3 <3

    ReplyDelete
  51. pass by to say "Congrats"!! and i'm getting married on 30th June too!! wish u a blissful marriage~

    ReplyDelete